Beilen en Wacker schieten niet veel op met puntendeling

14 april 2024 19:15

In een wedstrijd waar voor beide ploegen de nodige belangen op het spel stonden was het duidelijk dat de ploeg uit De Wijk voor een punt naar Beilen was gekomen. De bezoekers willen zich zo snel mogelijk veilig spelen, terwijl de Hunebouw-heren zich willen plaatsen voor de promotiewedstrijden. Gezien de overige uitslagen is het daar voor Beilen iets beter op geworden wat niet geheel geldt voor Wacker. Beilen was 90 minuten de bovenliggende partij en heeft feitelijk geen grote kansen weggegeven. Al wist het uiteindelijk zelf ook te weinig af te dwingen waardoor de 0-0 eindstand snel te verklaren is.

Beilen begon prima en in het eerste ruime kwartier waren er meerdere kansjes en kansen. In de 6e minuut had het al 1-0 kunnen staan, maar Nick Matthijssen stuitte op keeper Wart van Holsteijn. In de minuten daarna hadden Owen van der Werff, Lennard Tol en nogmaals Nick Matthijssen het vizier niet op scherp staan en schoten over dan wel naast. Wacker liet tot dan toe helemaal niks zien. Maar na een misverstand in de Beiler achterhoede leek er zowaar een grote kans te ontstaan voor de bezoekers. In plaats van de bal binnen te schieten maaide de speler van Wacker half over de bal heen waardoor dit met een sisser afliep. Op slag van rust omspeelde Nick Matthijssen de keeper. De bal werd op de doellijn nog gekeerd terwijl de keeper dus al kansloos was.

In de tweede helft hetzelfde spelbeeld. Beilen domineerde maar meer dan halve kansen leverde het niet op. Owen van der Werff schoot in kansrijke positie net naast, terwijl de beste kans na 56 minuten volgde. Nadat Wacker in de aanval was kon de ploeg van trainer Robert Bos op de counter eindelijk ruimte creëren. Owen van der Werff speelde Julian Jager prima vrij maar zijn inzet belandde tegen de paal. Op het uur was het toch Wacker dat zich af en toe van voren liet zien. Een doelpoging van Koen Dekker kwam niet verder dan de parkeerplaats, maar bij een listige vrije trap van Martijn Zinger waren er supporters die al dachten dat de bal er in vloog. Meer dan een schot van Joris Brouwer dat voorlangs ging en een poging van Wouter Dijk die over ging moesten de toeschouwers het lange tijd mee doen. Beilen was wel continu dreigend, maar echte kansen wisten ze zich ook niet meer te creëren. Beilen had zo mogelijk in blessuretijd nog een strafschop verdiend, Nick Matthijssen werd in het strafschopgebied naar beneden getrokken voordat hij uit kon halen, de scheidsrechter van dienst weigerde daar echter aan mee te werken. Uiteindelijk eindigde de wedstrijd zoals het begon en Wacker kon daar beter mee leven dan Beilen. Volgende week thuis tegen Ruinerwold zal het wel een tikkeltje beter moeten terwijl Wacker zeker tegen Oranje Zwart uit een ander vaatje zal moeten tappen om de punten dan wel mee naar De Wijk mee te nemen.

De zaterdagtak speelde in Groningen tegen Gruno, waar thuis met 0-5 van werd verloren leek het in eerste instantie op eerherstel. Maar uiteindelijk werd het na een 0-1 en een 1-1 ruststand in de tweede helft een onmogelijke opgave. De 7-1 uitlag spreekt immers boekdelen en daar hoeven we verder niet veel woorden meer over vuil te maken. Beilen is echter nog lang niet kansloos in de tweede periode en aanstaande zaterdag thuis tegen GRC Groningen zal er dan wel gewonnen moeten worden wat absoluut tot de mogelijkheden behoort.