Beilen heeft moeite met scoren tegen Pesse

3 maart 2024 18:15

Beilen leed tegen Pesse een duidelijke 3-0 nederlaag. In twee minuten tijd werd de wedstrijd uit handen gegeven en was het vechten tegen de bierkaai. Als dan de kansen die na veel strijd werden gecreëerd ook nog niet worden benut, dan maak je het de tegenstander naarmate de wedstrijd vordert steeds gemakkelijker.

Beilen begon best goed tegen de groenwitten. Owen van der Werff stuitte op doelman Ruben Waninge en ook de nastoot van Nick Matthijssen was een prooi voor de Pesser sluitpost. Jesper Lier schoot vanaf een meter of twaalf recht in de handen van Waninge. Er waren toen 9 minuten gespeeld.

Het was vooral hard werken van beide kanten met veel persoonlijke duels over het hele veld. Daarin toonden de gastheren zich meer volwassen dan de Hunebouw-heren. De 1-0 voor Pesse kwam uit de lucht vallen en was wonderschoon. Remmert Verbrugge speelde Robin Okken vrij en diens krul vanaf 18 meter naar de bovenhoek kon werkelijk niet strakker in de kruising dan nu. Remco Vos stond aan de grond genageld. Twee minuten later hielp de Beiler verdediging Pesse nog steviger in het zadel. Geknoei van wie grijpt definitief in bracht Robin Okken vrij voor het Beiler doel: 2-0 en daarmee hoofdbrekens van een achtervolging tegen een tactisch volwassen ploeg. Zo heeft de onderlinge geschiedenis van de laatste jaren wel bewezen.

Was het onmogelijk? Dat nou ook weer niet, maar in de afronding was Beilen ondermaats deze middag. Owen van der Werff gaf vanaf rechts een prima voorzet op Nick Matthijssen. De jeugdige aanvalsleider wist Ruben Waninge niet te passeren. Dit en het te ver doorvoeren van individuele acties door menig speler is het verhaal van Beilen deze zondag in Pesse. De thuisploeg was in het verloop van de eerste helft ook dreigender dan Beilen.

De tweede helft bracht Beilen nieuwe energie. De geelzwarten namen het heft in handen en hadden de wedstrijd onder controle. Een te korte terugspeelbal van Wouter Dijk op Remco Vos was de aanleiding voor de strafschop voor Pesse die door Sander Hartman goed werd binnengeschoten voor de 3-0. Daarmee was de wedstrijd over. Pesse geloofde het wel en Beilen kon geen bres slaan in de verdediging van Pesse. Een mooie voorzet van Dyam Blaauw werd van dichtbij op de schoen genomen door Donovan Geerts. Via een stuit zeilde de bal net over. Pesse blijft meedoen om de bovenste plaatsen en Beilen zal het seizoen glans moeten geven via een serie goede resultaten voor de tweede periode. De hobbel van een overwinning tegen misschien wel een betere ploeg blijft de uitdaging voor Beilen.

Beilen za1 speelde dit weekend thuis met 2-2 gelijk tegen Glimmen. Het was zuur dat de gelijkmaker van Glimmen in de slotseconden van het duel werd gemaakt. De doelpuntenmakers voor Beilen waren Alwin Hendriks en George Sanharib Yohanna.